06.01.2025 відбувся вебінар для учителів історії та суспільствознавчих дисциплін, обговорили одну з ключових тем сучасної освіти — “Проблеми та перспективи викладання історії в контексті сучасної освіти”. Адже історія – це не лише наука про минуле, це фундамент для формування критичного мислення, громадянської свідомості та розуміння світу. Проте сучасні реалії ставлять перед нами як педагогами нові виклики, які вимагають інноваційних рішень. Тож викладання історії в контексті сучасної освіти потребує оновлення. Учитель повинен створити умови, де історія стає не лише предметом для вивчення, а й інструментом для розвитку особистості.
Наказом Міністерства освіти і науки України від 30 липня 2024 року №1072 затверджено концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти. Це означає, що система викладання історії, як навчального предмета, зазнає суттєвих змін. Під час свого виступу Тетяна ФІЛІПЕНКО, учитель історії КЗ “Полтавський ліцей” Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області, ознайомила з основними моментами Концепції: як вплине на методику викладання історії; чи зміниться організація та структура шкільного курсу?.
Анатолієм РОМАНЕНКОМ, учитель історії КЗ “Голубієвицький ліцей” Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області, зосередився на формуванні історичної компетентності учнів та як ефективно готувати учнів до аналізу історичних подій і джерел.
Учитель історії КЗ “Нечаївський ліцей ім. Ю.І.Яновського” Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області Оксана ФІЛІПОВА презентувала інструменти для розвитку критичного мислення та громадянської свідомості.
Вікторія ШАЄЦ, учитель історії КЗ “Лозуватський ліцей” Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області, поділилася скарбничкою інтерактивних методів, які вона активно застосовує на своїх уроках історії.
В основі успішного навчання закладений мотив та мотивація, тому для педагога важливо мотивувати школяра до вивчення свого предмета. Як це можна зробити на уроках, щоб зацікавити здобувачів освіти та захопити історією, поділилася Світлана ЧЕРЕВКО, учитель історії КЗ “Компаніївська гімназія” Компаніївської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області.
Сертифікація вчителів є одним із найважливіших етапів професійного розвитку вчителів. Це не лише підтвердження їхньої компетентності, а й можливість підвищити якість освітньої діяльності, сприяти розвитку учнів і впроваджувати інноваційні підходи у навчальний процес. Своїми думками про нові можливості та виклики поділилася Юлія ЗАБОЛОТНА, учитель історії Червонокам’янського ліцею Попельнастівської сільської ради Кіровоградської області, яка пройшла сертифікацію у 2024 році.
Дякуємо присутнім за активність і творчість! Бажаємо колегам успішного втілення в освітню практику почутого від колег!